Denne sommer er Naturpark Lillebælt vært for ”SOMMER I VORES NATUR”.

På søndag den 26. juli 2020 kan du komme ud i vores vidunderlige natur på Næsset og opleve naturen – enten på egen hånd eller på en guidet aktivitet. Aktiviteterne starter kl. 10.

Ny Find Vej-rute med naturformidling

Du kan prøve en ny ”Find-vej-rute” hvor der er indbygget naturformidling. Du går en tur i skoven og langs stranden, og når du nærmer dig en orienteringspost, får du en automatisk fortælling via din mobil om naturen og kulturhistorien fra Trelde Næs og Naturparken. Det er en nem orienteringsrute, og i kombinationen med naturformidlingen giver den en rigtig god naturoplevelse.

Ruten er etableret i et samarbejde med den lokale orienteringsklub FROS og Dansk Orienterings-Forbund.

Få vilde madoplevelser
Du har også mulighed for at prøve de nye sankeruter, som netop er udgivet på ”Vild Mad” appen. Som noget nyt kan du nu i app’en VILD MAD blive guidet til vilde madoplevelser i Danske Naturparker. Med telefonen i hånden bliver du guidet gennem udvalgte sanketure i naturparkerne, hvor du kan udforske naturens spisekammer og finde gode opskrifter til de råvarer, som du har fundet. På søndag kan du afprøve ruten på Trelde Næs.

Helt vild med Vilde-bælt
Og så kan du tage hul på et ”Vilde-bælt” pas, der viser vejen til nogle af de vildt gode aktiviteter du på egen hånd kan lave i Naturpark Lillebælt, som strækker fra Trelde Næs mod nord til Hejlsminde i Kolding mod syd. Med Vilde-bæltpasset kan du sammen med din familie eller venner gå på opdagelse i Danmarks største naturpark, og det er ganske gratis. Du skal gennemføre 10 forskellige aktiviteter, hvor du forhåbentlig bliver meget klogere på at være i naturen. Vi har valgt nogle aktiviteter og nogle gode steder i Naturpark Lillebælt hvor du kan lave bål, kigge efter marsvin eller fiske krabber.

Læs programmet for den 26. juli her:

Find flere ”Sommer i Vores Natur-arrangementer” her:

Fakta om Sommer i Vores Natur

• ”Sommer i Vores Natur” løber fra den 27. juni til 11. august 2020 og tilbyder oplevelser og aktiviteter i og ved Danmarks fineste naturområder.
  • Naturpark Lillebælt er udnævnt til en ud af 16 naturperler i Danmark, hvor vi i samarbejde med organisationen bag projektet holder en række naturoplevelser i sommerferien.
  • Det er Dansk Vandrelaug, Friluftsrådet, Naturstyrelsen, Danmarks Nationalparker, Danske Naturparker og et væld af andre organisationer, som står bag projektet ”Sommer i Vores Natur”.
  • Alle events og aktiviteter er støttet af Nordea-fonden, Aage V Jensen og 15. juni Fonden.