Onsdag den 16. oktober inviterer Naturpark Lillebælt og Naturcenter Hindsgavl til en hyggelig efterårsdag med overskriften “Smag på Lillebælt”.

Arrangementet bliver startskuddet på projektet “Smag på Lillebælt”, der er et af mange projekter, som Naturpark Lillebælt sætter gang i de kommende år.

Projektet går ud på at få os alle til at smage på de lækre lokale fødevarer, som du kan købe og selv finde i Naturparken.

Kom forbi og hør om projektet og få en smagsprøve på de lokale lækkerier fra naturparken.

Hvis du har lokale fødevareprodukter og har interesse i et samarbejde med Naturpark Lillebælt, så kontakt os:
niels.olepraestbro@middelfart.dk eller merete.norgaard@middelfart.dk

Tid: 13:00-16:00
Sted: Naturcenter Hindsgavl, Galsklintvej 2, 5500 Middelfart

Kl. 13.00 Vil du se en hjort på vrangen?
Når en hjort er skudt, skal den hurtigst muligt brækkes (indvoldene skal ud). Se en hjort blive brækket, og hør om afskydningen i Dyrehaven.

Kl. 13.30 Smag på havet – Smag på naturen – Smag på Hindsgavl Dyrehave
Boderne åbner og der er smagsprøver på alt godt fra Naturpark Lillebælt.

• Smag på havet – muslinger og tang
  • Smag på naturen – bær og frugt
  • Smag på Hindsgavl Dyrehave – lav en pandekage, steg din egen bøf eller rist æbler
  • Smagsprøver fra lokale producenter fx honning, fisk og krabber