Naturpark Lillebælt inviterer lokale foreninger, borgere m.m. til senest 10. juni at byde ind med sundhedssikre ture i Vores Natur, så flere kan få nye lærerige og gode oplevelser i Danmarks natur.

Af Niels Ole Præstbro og Annemette Bargum

Naturen er sat på dagsordenen med DRs serie “Vilde vidunderlige danmark”, og mange danskere er blevet inspireret til selv at gå på opdagelse som følge af Corona-situationen.

Vores Natur kører stadig bl.a. med spots på DR I TV og Radio, og da danskerne nu skal være I Danmark måske hele sommeren og holde ferie her, står vi i Naturpark Lillebælt parate til at byde danskerne velkommen udenfor med:

”Sommer I Vores Natur” og “Danmark Under Vandet”

Vi vil lave mange små ture og aktiviteter i naturen. Vi skal sprede aktiviteter og mennesker i tid og rum. Selvfølgelig indenfor sundhedsmyndighedernes rammer, så alle er trygge.

Der er nu brug for din hjælp – Vil du eller din forening være med til at vise Vores Natur frem her I lokalområdet?

Så kontakt Naturpark Lillebælt senest 10. juni 2020.

Naturpark Lillebælt er udpeget som naturperle

Naturpark Lillebælt er udnævnt til en ud af 16 naturperler I Vores Natur og skal udvælge og koordinere events I området omkring Naturpark Lillebælt – men der er ikke nogen skarp grænse, så alle der bor i området er velkomne til at byde ind med ture.

Coronakrisen har gjort det umuligt at gennemføre den planlagte Naturstafet, som derfor er aflyst

I stedet bliver det temaerne ”Sommer i Vores Natur” og ”Danmark under Vandet”.

Aktiviteterne spredes nu i hele området omkring naturparken og over en længere periode. Det giver også mulighed for at komme ud i flere naturskønne områder.

Der er følgende rammer:

• Der er mulighed for at få op til 3000 kr. inkl. moms til at gennemføre en tur/aktivitet. Pengene kan bruges til dækning af udgifter til afholdelse fx borde, telte, toiletvogne, evt. løn til konsulenter, mad til aktører, redskaber og materialer, som forbruges. (OBS: Vi har en begrænset pulje, så først til mølle-princippet gælder)
  • Alle typer aktiviteter kan ske som del af Sommer I Vores Natur i perioden: 27.juni – d. 11 august 2020.
  • Aktiviteter, som omhandler aktivitet ved hav, vandløb eller sø, kan være en del af Danmark Under Vandet i perioden; 1. juni – 1. december 2020.
  • Turen kan godt være planlagt i forvejen.
  • Turen skal oprettes af arrangøren på Vores Natur under aktiviteter (https://voresnatur.dk/aktiviteter )
  • Turen skal arrangeres indenfor sundhedsmyndighedernes rammer. Det anbefales, at den er med tilmelding og deltagerbegrænsning. (evt. efter aftale på Naturpark Lillebælts Booking-portal).
  • Ture, der har tværgående samarbejder med flere parter, prioriteres.
  • Der vil være en central markedsføring af arrangementer, koordinering og udvikling af materialer til alles brug.

Så kontakt os, hvis du har en idé til at få flere ud i Vores Natur. Senest 10. juni.

Niels Ole Præstbro

tlf. 29743766, Niels.OlePraestbro@middelfart.dk