Sammen om et plastfrit Lillebælt 🙂

Naturpark Lillebælt vil gerne plastikken til livs og bakker derfor op om World Cleanup Day den 19. september 2020.

I samarbejde med konceptet ”Ren Natur” har en lang række lokale foreninger i både Kolding, Middelfart og Fredericia kommuner sørget for at samle affald ind langs strand, kyst og på vandet i løbet af 2020.

Til World Cleanup Day sætter naturparken ekstra skub i indsamlingen af plastik i Lillebælt ved aktiviteter i alle 3 kommuner. Lokale foreninger samler affald langs kysten og i vandet i Middelfart, i Fredericia inviterer vi til et event med ”skraldeløb”, konkurrencer for børnefamilier mens lokale sportsforeninger sætter i vandet for at samle affald. I Kolding deltager naturparken i en vandretur med affaldsindsamling på Stenderup halvø.

Bak op om World Cleanup Day og deltag i arrangementerne her:

Event i Kanalbyen i Fredericia

Vandreevent på Stenderup halvø, Kolding